Å SETTE SEG MÅL

God Kveld/natt ! 
Sitter her å er sjikkelig spent! Håper jeg får en telefon i morgen om at jeg har fått en leilighet, med værdens beste kjæreste  ♥  Vi var å såg på leiligheten idag og den var 1000 ganger bedre en forventet! Nå har jeg enda mer lyst! Det var så fiiiiiiint!! Jeg kommer til å grine hvis jeg ikke får den.... 

Men.....

Å SETTE SEG MÅL 

Månelanding, muligheten til å fly, lyspæren, kameraet, telefonen og tusenvis av andre oppdagelser, oppfinnelser og oppnåelser startet med et mål. USA hadde aldri landet på månen om de ikke hadde et mål om det. 

Det er aldri for sent å sette seg mål, og å bestemme seg for noe. De aller fleste har vel satt seg  noen mål og noen mål har vi klart og noen ikke. De gjelder å ikke gi opp, og tenke positivt. Lettere sagt en gjort, men man må bare gjennomføre det. 

Jeg har noen mål fremover og føler det blir enklere å gjennomføre hvis jeg skriver om det! Så kanskje bloggen min vil handle litt mer om trening og kosthold også fremover! :-)  

MINE MÅL FREMOVER ;  

  • Bli sunnere, trene, bedre form, slankere

    Hvordan lykkes
    1. Spis mindre
    2. Tren mer og fettforbrennende
    3. Øk proteininntaket
    4. Reduser karbohydratinntaket
    5. Gjenta til du har oppnådd det du ønsker

              Lettere sagt en gjort som vanlig, men nå skal jeg prøve så hardt jeg kan! 

 

  • Øve på bil Teorien 

    Nå har jeg strøke 3 ganger med 8 feil.. 1 F**** feil for mye! Jeg har nå bestemt meg for å øve denne uken og ta den på MANDAG!


  • Bli flinkere med skolearbeid
     
    Jeg har jo nå startet på nytt med hele videregående skole! Jeg skulle gått VG3 studiespesialiserende nå, men starta VG1 Helse og Sosial nå i vår. Jeg angrer ikke ett sekund på valget mitt, men valget mitt har gitt meg mindre rett på videregående opplæring. Alltså ALLE har rett på 3 år.. Men til nesteår har jeg ikke rett, så da må jeg ha GODE karrakterer og jeg må virkelig ville dette :-) 

    Planene fremover med skole er å gå nå VG1 Helse og sosial.  VG2 Barn- og ungdom ELLER Helsefagarbeider (har ikke bestemt meg enda) VG3 Påbygg. Etter det har jeg tenkt sykepleien også nordsjøen. Kanskje jeg skifter mening men det er hvertfall planen min NÅ. 



Q: SETTER DU DEG MÅL ? 
Q: HAR DU NOEN ERFARING MED SLANKING, OG VIL GI NOEN TIPS?  

5 kommentarer

Siri

25.10.2011 kl.02:02

Alle har rett på 4 år på videregående ;) Selv gikk jeg 4 år, og du har rett på neste år også ;)

Lone :)

25.10.2011 kl.17:56

Jeg har også fått utvidet rett til 4 år på skole. En må søke utvidet rett, ettersom jeg har skjønt. Det var nå det jeg har måttet gjøre. Går siste året på vgs, og måtte droppe ut av linjen av personlige grunner og en skade, som gjorde det umulig med tanke på eksamen. Men jeg har fortsatt noen fag, og har rett på skole også neste år.

Men ang. slankingen, det blir feil å kalle det slanking. Det setter det hele i et dårlig lys, mens vektreduseringen den burde ikke skje med at du trener med det samme, eller begynner med å øke treningsmengde. Legg først om kostholdet ditt. Spis sunt og karbohydratfattig de første ukene, uten å trene noe særlig, gå gjerne 20 minutter hver dag i et tempo hvor det er mulig å snakke, men også så du kjenner at du er ute å går. Ta gjerne med deg kjæresten eller ei god venninne.

Etter at du ser at dette har fått effekt, kan du begynne å spise mer karbohydrater og proteiner for så å trene. Det er ikke bra å trene på karbohydratfattig kost, derfor denne metoden. Det viser til at det er også denne metoden som holder i lengden. Ikke øk mengden med mat når du går fra karbohydratfattig til karbohydratholdig mat. Endre type mat i stede. Vil også anbefale å spise mye hvitt kjøtt og rød fisk også. Det inneholder mye av de vitaminer, mineraler og proteinene som kroppen trenger.

Håper dette hjelper. Og lykke til. :)

rune brun

25.10.2011 kl.17:57

Velkommen til din sko ,Nike Shox sko?CNike Shox Norge,Billige Nike Shox,Nike Shox nz sko?Cshox sko,100% autentisk,credit card patment,100% safe trade,gratis frakt?C3-5 dager ankomst

Merethe

25.10.2011 kl.18:07

Lykke til! :) Har ingen erfaring med slanking, men for min del holder det med trening tre-fire ganger i uka og et sunt kosthold. Men så har jeg vært veldig heldig med forbrenningen min.

Vilde Avløs

25.10.2011 kl.18:20

Minus billappen er mine mål akkurat som dine, i tillegg til at jeg skal lage gode dager! :-) Jeg trener 4-5 ganger i uka og spiser sunt/vanlig :)

Skriv en ny kommentar

hits